HTML

Páros Kintorna

Ez egy egészségblog. Mi ketten - Balázsy Panna és Gellért Gábor - eldöntöttük, hogy rendbe rakjuk magunkat testileg-lelkileg. És megmutatjuk, hogy ez kortól és állapottól függetlenül lehetséges.

 

mozgás   étkezés   helyreállítás   hagyományos   alter   más

A paleo krémes tündöklése és bukása

2014.09.25. 19:36 :: GGazigazi

Úgy kezdődött a napom, hogy megcsináltam a tesztet. Amiből aztán kiderült, hogy nagyon nem vagyok Vata, viszont fele-fele részben Pitta és Kapha vagyok. Most akkor mi van? Két dolog lehetséges… rosszul ítélem meg magam. Ezen nem csodálkoznék! Vagy… ez a kétarcúság jellemző rám. Annak nem örülök. Majd mondasz rá valamit.

Írtam néhány paleolit csoportnak, és a segítségüket kértem. Pontosan ezt írtam:

Kedves paleolitbarátok! Gellért Gábor vagyok, Balázsy Panna barátnőmmel egy egészségről szóló blogot készítünk. Én a paleolit életmódot választottam. Ennek a helyeit: üzleteket, éttermeket, olyan éttermeket, ahol van paleo menü járnám végig. A segítségeteket kérném: ajánljatok nekem olyanokat, amelyeket már kipróbáltatok, és javasoljátok a kipróbálását. És örülnék annak is, ha néha beleolvasnátok a tartalomba. Örülnék egy-két segítő hozzászólásnak.

Az a helyzet, hogy nagyon jó fejek vannak ezekben a csoportokban. És segítettek. Kaptam muníciót, az eredményekből a következő hetekben ízelítőt is nyújtok. Ma azonban még nem volt időm nekiindulni. Meggyártottam hát a szokásos salátámat, és ezúttal le is fotóztam, hogy lásd, milyen szép, és ínycsiklandó.

saláta.jpg

Aztán összekevertem, és rájöttem, hogy összekeverve is szép és ínycsiklandó, úgyhogy tessék…

keverés.jpg

Megettem az egészet, aztán elindultam. Bementem a Mammut Bevásárlóközpontba, ahol találtam egy LeRoy-t, gondolom ismered. És felfedeztem az étlapon néhány paleolit fogást.

leroy.jpg

Mondjuk eléggé borsos áron, úgyhogy ezt most csak inkább tájékoztató jelleggel mutatom meg, én kihagytam.

árlista.jpg

Bár elhatároztam, hogy valamikor majd bemegyek, és megnézem, vagy ha nem engedik, megkérdezem, hogy miképpen tudják betartani a paleolit előírásokat. Szöget ütött ugyanis a fejembe az egyik paleo oldalon segítségemre siető Nagy Angéla érdekes gondolata:

 Csak abban lehetsz biztos, amit te, otthon főzöl. Ha étteremben eszel, marad a kérdezősködés, és az emberekbe vetett hit, hogy nem vernek át. Ha rezeg a léc, érdemes megemlíteni, hogy gluténérzékeny vagy, azt kevésbé tartják úri murinak, mint a paleózást.

Nekem is vannak olyan tapasztalataim, hogy sokan valami béna divatnak tartják a paleózást. De ezt már megszoktam. Az emberek sosem mulasztják el lenézni a másikat. Egyszerűbb, mint elfogadni, esetleg átérezni a gondolatait.

És akkor az történt, hogy nagyon megéheztem. Megettem azt a hihetetlen tál salátát, és kopogott a szemem. Be is mentem a paleolit boltba, és hosszan nézegettem a süteményeket. Aztán kértem egy krémest.

krémes.jpg

Kaptam. Mellé ültem, lefotóztam, fátyolos szemmel nézegettem egy ideig. Az eladólány igazából le is akart beszélni róla. Valami csokis sütire mutogatott, azt egyem, de bekattant nekem a krémes. Beleharaptam… és csalódtam. Nem volt rossz, meg is ettem, kifizettem érte majdnem nyolcszáz forintot, de nem is az összeg fájt. Bár az is. Egy kicsit. El kellett gondolkodnom azon, hogy mi a bajom ezzel az „ahhoz képest” krémessel. Aztán rájöttem. Az "ahhoz képest", az a bajom.

Hosszú idő óta utálom ezt a szóösszetételt. Ahhoz képest. Jó koncert volt, ahhoz képes, hogy a szexi énekesnő jövőre tölti a hetvenet, és már kicsit kopott a hangja. Na jó, a mozgása is... Jó buli volt, ahhoz képest, hogy egy csomó ember eljött, akit nem kedvelek... Kiver a víz az ahhoz képesttől.

Ez a krémes maga volt a rossz értelemben vett nosztalgia. Arra kellett gondolnom, hogy milyen finom is az igazi házi krémes.

Azt hiszem az igazi paleo ételek érdekelnek. Amelyek magukban is ütnek, és nem hasonlítanak valamire. Talán az a paleo útja, hogy saját ízvilágot teremtsen. És ne a veszteségre figyelmeztesse a gyakorlóit. Remélem jól gondolom!

Na írj valamit a Pitta énemnek. Esetleg a Kaphának!

2 komment

Címkék: táplálkozás egészség fogyókúra életmódváltás paleolit paleolit étterem

A bejegyzés trackback címe:

https://paroskintorna.blog.hu/api/trackback/id/tr516732057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Katalin Kaincz 2014.09.25. 22:53:23

Kedves Gàbor ! Nem ajànlom , hogy rendszeresen ezt edd , mert veszèlyes függõsèget okoz , de amikor màr semmi sem jut eszedbe , vagy nagyon vàgysz egy sütire 3 perc alatt összedobhatsz egy paleo kenyèrkèt vagy sütit ! Beszerzèsi forràs Auchan àruhàz diszkont pont , mindenfèle magot tudsz vàsàrolni jó àron kimèrve ( lenmag , szezàm , mandula ) nekem szemèlyes kedvencem a vegyes magkeverèk 1000ft / kg . A fantàziàd meg ízlèsed àltal megvàsàrolt magokat èn kàvèdaràlón megdaràlom , àltalàban egy nagyobb adagot , amit mūanyag dobozban tàrolok azutàn , így ha kedvem szottyan sütögetni van mihez nyúlni ! A hosszadalmas bevezető után jöjjön a lényeg a recept !

Bögrés sütemény mikròban adta az ötletet , ha sima sütit lehet akkor paleot is ! :-)

Kenyérke alap recept :
4 evk magliszt keverék
2 evk darált diò
1 csipet sò
2 evk jò minőségű olaj
1/2 kk szòdabikarbòna v. sütőpor
2 evk víz
1 db tojás

A hozzávalòkat egy porcelán 2,5 dl bögrében elkeverjük , 3 percre mikroba teszük , ha kész 30 mp- ig még bent hagyjuk , majd kivesszük ha kell éles késsel segítve kiborítjuk a formábòl ! Omlòs , puha paleo kenyér , mindig friss pillanatok alatt

Ezután már csak a fantázia szab határt a variáciòk sokaságának !
Ha sütit szeretnél 4 evk magliszt - 2 evk kakaò , mandula , mák , mogyorò , plussz 1 evk édesítő ( méz , xilit , stevia ) a többi a fenti alap recept szerint ! De mehet bele mazsola , meggy , aszalt gyümölcs , fahéj , citromhéj , narancshéj szòval légy kreatív !

A kenyérke is lehet változatos 4 evk magliszt az alap - de lehet simán 6 vagy 2 valami más , ízesítheted hagymával , snidlinggel , zöldfűszerrel , apròra vágott olajbogyòval , aszalt paradicsommal !

Ui : Sok sikert , de csak mértékkel , mert ha nagyon rákapsz a mérleg nem lesz a barátod !

GGazigazi 2014.09.29. 12:05:52

@Katalin Kaincz: Kedves Kati! Köszönöm a remek receptet. Ígérem, hogy egyszer elkészítem. És ha nem lesz jó, akkor sem fogok szemrehányó kommentet írni neked, mert tisztában vagyok a képességeimmel.
süti beállítások módosítása