HTML

Páros Kintorna

Ez egy egészségblog. Mi ketten - Balázsy Panna és Gellért Gábor - eldöntöttük, hogy rendbe rakjuk magunkat testileg-lelkileg. És megmutatjuk, hogy ez kortól és állapottól függetlenül lehetséges.

 

mozgás   étkezés   helyreállítás   hagyományos   alter   más

Néha sokkolom magam, hogy megnézzem, mit bírok!

2016.12.13. 10:00 :: GGazigazi

Dr. Molnár Zsolttal két éve találkoztam először. Az a fajta ember, akire oda kell figyelni. Mindig gondolkodik, mindig érvel, mindig olvas, mindig fejlődik. Egyedien étkezik. Nyers tojással, lazacolajjal, frissen kifogott keszegekkel. No meg ír. Az utóbbi két évben például két új könyvet.

Változtattál bármit is az életmódodon az utóbbi két évben?

Talán annyit, hogy még több nyers dolgot eszem. Nyers halat, tojást, egyéb dolgokat. Fantasztikusan vagyok, ahogy eddig. Gabona, tej nincs, olyasmit sem eszem, amiben lehet, hogy van. Sok zsírt fogyasztok. Szeretem a marhanyelvet kacsazsírral, libatöpörtyűvel. Az energiabevitelem 60-70 százaléka telített zsír.

Hogy eszed a zsírt? Hidegen? Melegíted?

Ahogy jön. A száraz húsokat kerülöm. Megeszem, ha muszáj. Inkább egy jó kis oldalas vagy agyvelő. A tojásból is inkább a sárgáját kedvelem. Preferálom a zsiradékot, le is fogytam, bár ez nyilván sokak számára ellentmondásnak tűnik. Ennek egy titka van. A gyorsan felszívódó szénhidrátmennyiségemet nullára vittem. Rizs, kenyér, kukorica, bab és társai nincsenek az étrendemben. A hurkából nyilván nem kotorászom ki a rizsszemeket, de tudatosan nem eszem ilyesmit. Gyümölcsöt korlátozottan szoktam fogyasztani. Ennek nincs egészségügyi oka. Egyszerűen szeretem. Édesszájú vagyok.

Ez a rizs sokaknál még mindig kiveri a biztosítékot. Ázsiában elég sokan rizsen élnek. Néhányan úgy száz évig is...

Igen, ez igaz. De ezek az emberek általában egy-két marék rizst esznek meg egy nap alatt, és közben dolgoznak látástól Mikulásig. Ha valaki ezt bevállalja, nagyon egészséges lesz, lehet utánozni. Hiába lesz a rizsből cukor, a rengeteg fizikai munka ezt a cukrot problémamentesen az izmokba építi. De ha valaki ezt a rizsmennyiséget csak köretnek fogyasztja, és utána irodai munkát végez, hosszan nézegetheti az inzulinszintjét. Tehát nem a szénhidráttal van a baj. Az életmóddal és a folyamatos bőséggel. Nem mozgunk, helyette programszerűen zabálunk. Ha a természeti népek találtak egy kaptárnyi mézet, azt megették. Aztán a méz elfogyott, és nem volt arra módjuk, hogy leszaladjanak a hipermarketbe másikért. Én a koplalásban is hiszek egyébként, de ezt már meséltem.

Tehát ha valaki sokat mozog, ehet szénhidrátot?

Igen, annak kevesebb baja lesz. Durva mennyiségű szénhidrátbevitelt azonban még egy testépítőnek sem javasolnék.

Volt valami egészségügyi problémád az utóbbi két évben?

Egyszer egy nyers vadkacsatojást megettem, lett belőle hányás, hasmenés.

Azt mondják, hogy a kacsatojás nagyon gyakran szalmonellás. Mikor gyerek voltam, kacsatojás használatáért több cukrász is kapott letöltendőt.

Mondjuk azt, hogy leteszteltem, mit bírok. Hát ezt nem. Annyira lementem, hogy infúziót kellett magamba kötnöm, hogy ne száradjak ki. Két napig tartott és antibiotikum nélkül gyógyult. A szervezetem némi segítséggel leküzdötte a dolgot. Harmadik nap már dolgoztam.

Jól tudom, hogy a szalmonella nem a tojásban van, hanem a tojás héján telepszik meg?

Igen. Ha megfürdeted a tojást forró, zubogó vízben 10 másodpercig, akkor nyers marad és teljesen biztonságossá válik. Mindegy, leteszteltem mit bírok, tanultam belőle. Egy vacsorát azonban most is lerendezek horgászás közben a tóparton, három kifogott keszeggel. Lepikkelyezem, megeszem. Laktató, és kiadja a valódi ízeit. Kicsit másképpen élek, mint az átlagemberek. Nincs egészséges gyümölcsnap, meg ilyenek. Volt nálam egy hölgy, aki egy nagyon egészséges gyümölcsnapon megevett két kiló szőlőt. A szőlőnek 18% a cukortartalma, úgyhogy az én nagyon egészséges ismerősöm 36 dkg cukorral lett gazdagabb. Ez már minden hivatalos előírást meghalad.

Mostanában újra egyre többször kerül elő a sajtóban, hogy a paleolit hülyeség…

Sokszor rájönnek még erre. Ha egy ideig nem születik meg egy új cikk, már hiányzik.

Sőt, több szénhidrátot kell enni.

Olvastam, na ez okleveles baromság. Mondjuk a háttérben anyagi motívumok is mozoghatnak. Az a baj, hogy manapság 1 millió kilokalóriát lehet levenni 600 négyzetméter termőföldről ha szénhidrátban kapom meg. Ha ugyanezt fehérjében próbálom, ehhez 70 ezer négyzetméter kell. Ez több, mint a százszorosa. Kisebb a kitermelhető mennyiség, meg a haszon is.

Mi a véleményed Charley bácsi történetéről, amely a Paleolit magazinban jelent meg? Mennyire fontos az egészséges vázizomzat?

Teljesen hiteles, ez így van. A izomzat fontos, a kollagén is fontos. De én nem szeretek futni, edzeni. A kedvenc sportjaim a horgászás és a sakk.

dsc_2333.jpg

Nagyon szorgalmas vagy. Két könyvet is írtál az utóbbi két évben. Egyet a kutyákról.

Igen, gondolatébresztőnek szánom. A kutya genetikai állománya még mindig csak 3 ezrelékben különbözik a farkasétól. A farkas vadászik, húst és zsírt eszik. A kutyatápok 90 százalékban növényi eredetűek. Nem véletlen, hogy a kutyák már ugyanazokban a civilizációs betegségekben szenvednek, mint az emberek. Magas a vérnyomásuk, cukorbetegek, 40 százalékuk daganatos beteg.

Ezt most itt el tudtad mondani 5 mondatban. Ez a könyv meg 245 oldal.

Azért van még benne néhány dolog. Felsorolom a méreganyagokat. A krónikus betegségeket. Ezek okozzák a halálozások többségét. Embernél, kutyánál egyaránt. Nézd meg az allergiákat. Svédországban az emberek halfehérje allergiások. Magyarországon a kutyák többsége csirkehús allergiás. Amerikában rengeteg ember nem viseli el a mogyoróvajat. Az okok pedig egyszerűek. Ha az embernek áteresztenek a belei, és a normálisnál nagyobb fehérjeegységek jutnak át a bélfalon, arra leszel allergiás, amiből a legtöbbet viszel be. Minden autoimmun betegséget lehet provokálni egy kis szivárgó bélszindrómával és rossz emésztéssel. Az emberek minimum 8 százaléka autoimmun pajzsmirigy problémás. Látod, már nem is a kutyákról beszélek.

dsc_2338.jpg

Paleosokk! Írtál egyet embereknek is. Azt hittem, a paleóról nincs már mit írni. Nagyon sok a könyv ebben a témában...

De ez más. Egy dolog van nagyon kidomborítva benne, a bél hármas egysége. Bélhám, -flóra és az immunrendszer szerepe. Ennek a működése szerintem teljesen egységes. Próbáltam közérthetően leírni, remélem sikerült. Ha ez a három jól működik és jól kommunikál, akkor sokáig egészségesek lehetünk. Szerintem tudok újat mondani. Az utolsó fejezetet például nem láttam még senkinél. Elindulok a nagyszülők, szülők felelősségétől, és eljutok a gyerekeinkig. A petesejt nemcsak genetikai anyagot ad át nekünk, hanem sok-sok sejtszervecskét. A megtermékenyítés után egy perccel már fehérjeszintézis is megfigyelhető. Aztán megszületik a gyerek. Mi és hogyan kerül az anyatejbe? Nem árt, ha tudjuk, hogy mennyit tudunk segíteni vagy ártani az új generációknak.

Hogyan terjeszted a könyveid?

Nem foglalkozom ezzel túl sokat. A Líra boltjaiban megtalálható. Néhány paleo szakboltban. A Vitactivában. Meg nálam. Nincs kedvem, időm ezzel foglalkozni. Amit így eladok, az visszahozza a nyomás költségeit. Van miből megélnem, a könyveimet azért írom, mert el akarom mondani a tapasztalataim. Ja… a kutyás könyvem például az Állatorvosi egyetem könyvesboltjában is kapható.

Gondolom az sem egy bevásárlóközpontban van?

Nem hát. De nekem ez így jó. A lényeg: a táplálkozás megváltoztatásával a betegségeink minimum 70 százaléka gyógyítható. Mondjuk a többi 30 százalék sem kevés, tehát nem írnám le az orvosokat, a gyógyszeripart. De sokat tehetünk magunkért. Segíteni akarok!

Akkor megpróbálok én is segíteni. Leírom, hol lehet a könyvedet kapni.

Annak azért örülök.

Líra boltok, Lőrinc piac, Köki Paleo bolt, Ehetemm üzletek, a Paleocentrum weboldalán, valamint a Vitactiva egészségklubban.

Szólj hozzá!

Címkék: táplálkozás cukorbetegség egészség lélek fogyókúra mozgás inzulin egészséges táplálkozás szklerózis multiplex életmódváltás paleolit ketogén viszcerális zsír

A bejegyzés trackback címe:

https://paroskintorna.blog.hu/api/trackback/id/tr2312044495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása