HTML

Páros Kintorna

Ez egy egészségblog. Mi ketten - Balázsy Panna és Gellért Gábor - eldöntöttük, hogy rendbe rakjuk magunkat testileg-lelkileg. És megmutatjuk, hogy ez kortól és állapottól függetlenül lehetséges.

 

mozgás   étkezés   helyreállítás   hagyományos   alter   más

Enni kéne, enni kéne...

2014.09.19. 12:08 :: GGazigazi

Ez a jó kérdés. Hogy mit egyek. Elmentem a piacra és vettem szalonnát meg kolbászt. Szalonnát kétfélét: angolt és kolozsvárit. A szalonnák madzagon függtek a hentesnél, a kolbász sem tartalmaz tartósítószert és ízfokozókat. Húskérdésben nehéz a hipermarketekre hagyatkozni. Például ha csomagolt szalonnát veszel, biztosan védőgázt permeteztek a fólia alá a hermetikus lezárás előtt. Szívesen kihagynám. Arról nem is beszélve, hogy állítólag egy-két húsüzem már tud szalonnát készíteni ebből-abból. Furán hangzik, igaz? Szalonnát készíteni valamiből...

Ha az ember paleolit, a vásárlás időrabló vállalkozás, és nem a spórolásról szól. Az mondjuk jó kérdés, hogy mi a fontos, a megmaradt forintok, vagy az egészség.

Aztán vettem tojást, mélyalmosat. A tyúkok a mélyalmos tartásban is egymás nyakán élnek, de legalább nincsenek állandóan ketrecbe zárva. Talán egészségesebb tojást tojnak, és a lelkemnek is jót tesz, hogy tudnak járni.

Tehát a reggeli: szalonnás tojás. Azt nagyon szeretem. De ha sokszor kell ennem, nem fogom szeretni. Mindegy, nem károgok, mert most még szeretem. És van még sok tojásétel. Tükör, lágy, omlett…

Tegnap ebédre egy méretes tálat teletöltöttem salátával. Ez a következőképpen készült: egy jégsaláta, egy uborka, két paradicsom, két sárgarépa, egy lilahagyma, egy heringfilé, fél citrom leve, egy kis olívaolaj. Ezt az elég ronda tálat töltöttem meg ezekkel… (a kulcs azért kell, hogy érezzétek a méretét! :)

DSC_1301.jpg

És ettem, ettem, sokáig ettem. Nagyon szeretek sokáig enni! Érezni, hogy eszem. És ezt úgy tudom megtenni, hogy közben nem tömöm tele magam kalóriákkal. Szóval eddig minden jó. De körül kell néznem, hogy hol tudok paleolit ételeket enni. Keresek kifőzde jellegű helyet, ahova csak úgy be tudok szaladni egy tál ételre, és kéne olyan is, ami gasztronómiai élményt nyújt. Nem szeretném ezt a fajta élvezetet elfelejteni. Nem akarom a szkeptikusok mondását magamévá tenni: „Nagyon egészségesen élek, csak már nem tudom minek!”

Biztos az is előfordul majd, hogy főzök valami paleolitot.  De üzemszerűen nem. Háztartást jól vezetni szerintem komoly tudomány. Anyáink ezzel ki tudtak tölteni egy életet. És sohasem unatkoztak. Paleolit konyhát vezetni még nehezebb. Nem lehet leszaladni csak úgy a sarki boltba, ha hiányzik valami, mert boltok többségében necces vásárolni.

Nekem tehát ez jön most. Bemajszolom a felcikkezett almámat, és elindulok étkezdét keresni. Most mesélj te… 

Szólj hozzá!

Címkék: táplálkozás egészség fogyókúra hedonista paleolit

A bejegyzés trackback címe:

https://paroskintorna.blog.hu/api/trackback/id/tr476711473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása