HTML

Páros Kintorna

Ez egy egészségblog. Mi ketten - Balázsy Panna és Gellért Gábor - eldöntöttük, hogy rendbe rakjuk magunkat testileg-lelkileg. És megmutatjuk, hogy ez kortól és állapottól függetlenül lehetséges.

 

mozgás   étkezés   helyreállítás   hagyományos   alter   más

Helló Heidi Klum!

2014.09.17. 12:28 :: GGazigazi

Már hosszú évtizedek óta nem akarok Adonisz lenni, előtte meg az voltam, úgyhogy nincs hiányérzetem :). A paleolit táplálkozás nem arról szól, hogy húst kell enni salátával, ennél sokkal összetettebb és szerteágazóbb rendszer. A következő hetekben ezt megvilágítom neked.

Azt írod, hogy csak csökkentsem a szénhidrátbevitelt, és ne egyek 6 után. Ez egy tökéletes javaslat egy olyan embernek, aki nem én vagyok. Nekem egyszerűbb törvények kellenek.

Az, hogy csökkentsem a szénhidrátbevitelt, azt jelenti, hogy kevés kenyeret, meg krumplit, meg tésztát eszem. De aztán jön egy hús, amihez nagyon finom krumplit adnak. Petrezselymest, vagy sültet, ami frissen roppan. Szalmát, ami a kedvencem. Vagy jön egy ellenállhatatlan kenyércsoda. Kívül pattognak a héjdarabkák, belül omlik, de nem törik a tartalom. És akkor eszek egy szeletet. Aztán még egyet! Az még belefér, mert amúgy csökkentem a szénhidrátbevitelt. És nézd csak azt a kakaós csigát. A hátoldalán a kakaó csokivá olvad össze, nem is látom a csigaformát. Nem is kakaóst eszem, hanem csokikaramellt csodás tésztával körítve. És van még fahéjas is. Meg diós, ami sosem dejós. Na jó, ebből elég, eszem egy sima paradicsomos tésztát friss paradicsommal, idei fokhagymával.

pariteszta.jpg

És jó ez az Oprah Winfrey mondás: „amikor sikerült elfogadnod, ki és mi vagy valójában, akkor tudsz megszabadulni a súlyfeleslegedtől.” De lehet, hogy arra jövök rá, hogy egy átkozott hedonista vagyok, aki csak enne és inna és mulatna. És ez nem is lenne gond, ha nem az ilyenekkel telnének meg a temetők.

Nekem azt kell mondani: „Hé öreg, ezt ne edd meg!” Ezt értem! Azt, hogy egyél kevesebbet… Rendben! De minél kevesebbet…

Ezért nekem a paleolit jó. Nagyon egyértelmű! Ezt megeheted, ezt nem! Tudom követni. Amikor már csak kicsi lazítás van… pl. kemény sajtot lehet, félkeményeket már nem, máris elkezdek magammal alkudozni, hogy az általam nézegetett sajt kemény vagy félkemény.

sajtez.jpg

Már írtam neked, hogy a paleolit nálam ott bukik el, hogy nem tudok változatosan étkezni. Nagyon nehéz olyan húsárut vennem, amit nem tömnek tele tartósítószerrel. A felvágottak, nagyüzemi kolbászok, szalámik kiesnek. Különben erről találtam facebookon egy vicces írást.

A házi készítésűekhez, kisüzemiekhez leginkább piacon lehet hozzájutni. Oda meg idő kell. Megoldom, persze, de néha utálom. A sajttal ugyanez a helyzet. A kecsketermékekkel is figyelni kell, mert nagyon gyakran tehéntejjel keverik. De most elkezdtem újra a paleolitot és szenvedek, mint egy kutya. Nehezemre esik. De jobban vagyok, és megígértem, ezért kitartok.

Most azt találtam ki, hogy megpróbálom megtalálni a nekem megfelelő étkezési formákat. Néha persze főzni is fogok, de kell kifőzde jellegű paleolit hely nekem, és olyan étterem is, ahol egy-egy ínyencebb étkezés megoldható.

A sporttal is ugyanezt teszem. Megtalálom a nekem megfelelő formákat, és arról is írok neked.

Úgyhogy kalandra fel! 

Szólj hozzá!

Címkék: táplálkozás egészség fogyókúra paleolit

A bejegyzés trackback címe:

https://paroskintorna.blog.hu/api/trackback/id/tr996705879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása