HTML

Páros Kintorna

Ez egy egészségblog. Mi ketten - Balázsy Panna és Gellért Gábor - eldöntöttük, hogy rendbe rakjuk magunkat testileg-lelkileg. És megmutatjuk, hogy ez kortól és állapottól függetlenül lehetséges.

 

mozgás   étkezés   helyreállítás   hagyományos   alter   más

Aki a jó információt kiszűri, az marad életben!

2014.12.11. 12:10 :: GGazigazi

Dr. Molnár Zsolt, állatorvos. A rendelőjében találkozunk, ahol kollégáival non-stop fogadják a házi kedvenceket. Becsengetek. “Jövök!” És jön, kabátban. Csodálkozom, azt hittem, itt fogunk beszélgetni. Nem ide jövünk – mosolyog – sütöttem neked egy kis pogácsát. Most készült el, együk meg! Néhány sarokra lakik a rendelőtől. A pogácsa éppen elkészült. Én meg éhesen érkeztem. Azóta is hálás vagyok a töpörtyűs finomságokért.

pogi.jpgElmondod a receptjét?

Nagyon egyszerű. Ami kell bele: napraforgómagliszt, napraforgómag, töpörtyűkrém, azt sokszor én darálom. Só, fokhagyma, bors, abból legalább két teáskanálnyi. 20 deka magliszt, 10 deka mag. 3 gramm útifűmaghéj, 4 deci víz, 4 darab tojás. Az útifűmaghéjra ráöntöm a vizet, hagyom megduzzadni. Ráütöm a négy tojást, megturmixolom. Hagyom állni. Összekeverem a liszteket. Kilenc kicsi, vagy hat nagy fokhagymagerezdet nyomok bele. Másfél deci ghee, vagyis tisztított vaj van benne. A házi vajat megfőzöm, a tetejét, alját leszedem, amiben fehérje van. Vagy kókuszzsírt használok. Egy teáskanál só kell csak, ha sós a töpörtyű. Ha nem, 3 teáskanál. Formázom a pogácsákat, szezámot szórok rá. 160 fokon 25 percig sütöm. Aztán te most megeszed.

Végzett természetgyógyász vagy?

Meg fitoterapeuta is.

molnar_zsolt.jpg

És miért választottad ezt az utat?

Én egy érdeklődő ember vagyok. És nem szeretek belenyugodni semmibe. Az Állatorvosi Egyetem után is sok mindennel foglalkoztam. Például 7 évig humán patológus voltam a Kőbányai Gyógyszerárugyárban. 1 évig korboncnokként dolgoztam a Lapis intézetben. Gyógyszer toxikológiával foglalkoztam.

Ezek mind “komoly” tudományok…

Azok! De azért azt se felejtsük el, hogy ha fellapozzuk a humán orvosi belgyógyászat tankönyvet, kiderül, hogy sok ezer krónikus betegségről nem tudják, mi okozza.

Aztán 45 éves korom körül megjelent az életemben az irritábilis bélszindróma. Először háromhavonta jött, de aztán sűrűsödtek a rohamok. Bélgörcsök. Kegyetlenek. Kéthetente három-négy napot fetrengtem. Ha vizet ittam, akkor is fájt. Három évvel ezelőtt 20-25 no-spát ettem meg naponta.

Elmentem a belgyógyászatra. Mondom a forgatókönyvet. Gyomortükrözés, végbéltükrözés, bélbiopszia, aztán feltárás, vagyis hasfelnyitás  ultrahang után persze –, hogy kiderüljön, van-e más probléma. Ezt nem akartam végigcsinálni. Mindent kipróbáltam: Meyer kúra, vízkúra, rizsnap, gyümölcsnap, vega koszt. Semmi se működött. Akkor olvastam el a Szendi Gábor könyvét. Azóta is tisztelem.

Nyilván én is saját magamra szabtam a paleót. Hiszen van ebben mozgástér. Sok húst és zsírt eszem, de nem vagyok ketogén. Látod, pogácsát sütök, meg kenyeret is szoktam.

Emellett biztos vagyok abban, hogy nem kell folyamatosan enni, néha egészséges “éhezni”. Akár 16 órát is. Ha mindig van cukorutánpótlás, a szervezetünk sejten belül a rossz fehérjét zárványként elteszi egy dobozba. Ha valamiért fehérjehiány keletkezik, mert koplalunk, elkezdi használni. Ez az autofágia. Vannak bizonyos baktériumok, amelyek így könnyen kikerülhetnek belőlünk. A borélia is ilyen. 16 óra éhezés az élettartamot megnöveli. Persze csak ha van elég energiánk kívülről. Én most általában dél és este 8 óra között eszem. Biztosan lehet ezt másképpen is csinálni. Mondjuk 8-tól délután négyig, de én életvitelemhez ez jobban fekszik.

Szedek D-vitamint nagy mennyiségben, meg K2-t, magnéziumot. És persze Omega3-at. Lazacolajat iszom. Nyers tojásba öntöm és felturmixolom. Friss tanyasi tojás. Megkóstolod? Aha, mondom nem túl meggyőzően…

lotyi.jpg

És a szalmonella? A tojásnak csak a héján van szalmonella. Felforralom a vizet, meghentergetem benne a tojást. Utána felütöm, turmixolom, és megiszom. Rengeteg kolin jut a szervezetbe. Elfogytak az érveim... felhajtom.

Nem volt rossz. De azért jó se... még maradt pár korty, próbálok a koleszterinre hivatkozni...

A koleszterin meg csak jó dolog. A sejthártyát stabilizálja. Annyit termel a szervezet, amennyire szükségünk van. Ha csökkented, megbetegszel.

Milyen egy paleo állatorvos?

Mondjuk hasonlítsunk össze egy nem paleóssal. Hoznak egy epilepsziás kutyát. Az állatorvos megnézi a vérképét, ha nem májproblémás, kap gyógyszert. Tudni kell, hogy nem tudjuk, mitől lesz egy kutya epilepsziás. Én adnék neki B6 vitamint, magnéziumot, kimosnám a belét. Átalakul a bélflóra. Az esetek 80 százalékában ez segít. Vagy Omega 3 zsírsavval próbálkoznék, a kutya attól gyakran rendbe jön.

Nézd, a vadon élő állatok nem rákosak, szívritmuszavarosak. Európában a kutyák közel 10 százaléka szívbeteg. Nálunk 4 százalékot mondanak, szerintem az adat téves. A háziállatok egyharmada rákos lesz. A vadállatok közül csak azok lesznek hasonlóan betegek, akik az emberek kukáit fosztogatják.

Ha kutyatápot adok a farkasnak, az is megbetegszik. Cukorbeteg is lehet. De sajnos az állattáp piac hatalmas üzlet. Nem hiszem, hogy agitációval bármit lehet ellene tenni. Azért én megpróbálom. Például elmondom, hogy egy farkas tápláléka 30-35 százalék zsírból, 55 százalék fehérjéből, 6 százalék hamualkotóból, és maximum 10 százalék szénhidrátból áll. Ez a belek tartalmából kerül a farkasba, nincs vele gond.

Egy táp 85 százaléka növényi eredetű. Gyakran a legmenőbb, legmárkásabb kutyaeledeleké is. Fehérje, glutén, szója, ez mind olcsó. Hidrogénezett magolajak, transzzsírok, és még 50 százalék gyorsan felszívódó szénhidrát, keményítő. A kutya kuncsorog egy fél óra múlva a hűtő előtt, mert éhes. A szénhidrát üres kalória, nem lakik jól. A tápanyagigénye sokkal nagyobb lenne. Fél kiló májjal jól lakna. Hőkezelttel, hogy steril legyen. A kutyád hatalmasra dagad, és közben éhes.

A kutyákat átállítom nyers táplálkozásra. Paleóznak. Lefogynak, egészségesek, nem lesznek idült betegségeik. Egyik napról a másikra nem szabad a kutyát átállítani. Csak fokozatosan. Először fele főtt hús. a  többi táp. Aztán háromnegyede. Megjelenhet a belsőség és a zsír. Aztán már az egész étele lehet főtt hús. Majd a negyede nyers. Így lehet hosszú munkával nyers húsig eljuttatni a kutyát. Majd a belsőségig. Belet is kell kapnia. Attól jön rendbe a bélflórája.

Disznóhúst nem szoktam kutyának adni. De minden más jöhet. Marhát, vadat, madarat, zsíros, csontos húst, minél több belsőséget. Nyersen halat is ehetnek. Disznóban van egy álveszettség nevű vírus. Elpusztul tőle, ha megkapja.

Allergiás kutyát úgy kezelek, hogy féregpetét adok neki, ami nem telepszik meg. Elmúlik az allergiája, amíg a pete benne van.

De tudom, hogy ezt embereknél is kipróbálták. Kétféle immunrendszered van. A TH1 és a TH2. Az egyik a baktériumok és férgek ellen van, a másik immunanyagokat termel. Ha nem találkozol baktériumokkal, férgekkel, a másik feled túlerősödik. Ezért a polleneket idegen anyagnak érzi, és allergiás leszel. Ha egyensúlyba hozod a kettőt, megszűnik az allergiád.

Például 6000 darab orsóféregpetét adtak be egy tesztalanynak, lenyelették vele. Hat hét után ezek a széklettel távoztak. Amíg bent voltak, nem volt az illető allergiás. Utána újra kellett telepíteni őket.

Csak úgy dőlnek belőled az információk… Sok emberen segítesz ezekkel?

Senkinek sem lehet segíteni. Nem is tudsz. Mindenki csak magán tud segíteni. Manapság dőlnek rád az információk. Aki a jó információt kiszűri, az marad életben. Ez a modern evolúciós út.

4 komment

Címkék: táplálkozás egészség életmódváltás paleolit

A bejegyzés trackback címe:

https://paroskintorna.blog.hu/api/trackback/id/tr706974673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sabangela 2014.12.14. 17:54:32

"Kétféle immunrendszered van. A TH1 és a TH2."
miiiiiiii ?TH1 , TH2 nem ketfele immunrendszer -((((az az immunrendszert segito ketfele sejttipus. Ezt jo lett volna elolvasni elotte
T helper cell
en.wikipedia.org/wiki/T_helper_cell#Determination_of_the_effector_T_cell_response

sabangela 2014.12.14. 18:31:04

"A TH1 és a TH2. Az egyik a baktériumok és férgek ellen van, a másik immunanyagokat termel. Ha nem találkozol baktériumokkal, férgekkel, a másik feled túlerősödik."
Neeeeeeeeeeem neeeeeeeeeeemmm
Ezek immunvalaszban jatszanak szerepet. Ez nem a fergek vs bakteriumok kategoria . Ezek sejtes humoralis vs sejtes immunvalaszban jatszanak szerepet. Tessek mar elotte utana nezni T helper cell cimszo alatt !wiki a Te baratod ugy ahogy a google is :-)

GGazigazi 2015.01.12. 11:44:41

@sabangela: Valószínűleg én fogalmaztam pongyolán. Inkább az a kérdés, hogy a levont következtetés sem helyes?

GGazigazi 2015.01.12. 11:50:33

Szívesen korrigálom a leírtakat, csak segítséget kérek.
süti beállítások módosítása