HTML

Páros Kintorna

Ez egy egészségblog. Mi ketten - Balázsy Panna és Gellért Gábor - eldöntöttük, hogy rendbe rakjuk magunkat testileg-lelkileg. És megmutatjuk, hogy ez kortól és állapottól függetlenül lehetséges.

 

mozgás   étkezés   helyreállítás   hagyományos   alter   más

Mozogni mindig kell, de nem muszáj belepusztulni

2014.04.02. 11:12 :: GGazigazi

Ha áttáncoltad az estét, akkor a helyzet egészen jó. Velem nem táncol a kedvesem. Valahogy soha nincs kedve. És sokat nevet, ha mással táncolok. Szerinte vicces. Ezt a két dolgot ügyesen összekötöttem az agyamban. Nincs kedve táncolni, viszont sokat nevet. Nem rajtam nevet… velem nevet. Kár, hogy én nem nevetek… hogy egy klasszikus filmes poénnal fejezzem be ezt a gondolatot.

A mozgásom fejlődéséhez hozzájárul, hogy Jenő fiam szépen spórol, és összegyűjtött négyezer forintot. Nyilván most azt kérdezed, hogy mi köze az én gyermekem spórolási szokásainak a mozgáskultúrámhoz. Nagyon is sok!

A négyezer forintból vásárolt egy igazi focilabdát. Ez a következőképpen nézett ki. Bementünk az áruházba, és leszedette velem az összes labdát a tárlókról. Nagy áruház, sok labda! Hamarosan ott álltam cirka 35 bőr gyűrűjében. És akkor a sportos nőkről még nem is beszéltem… Most hogy átestem azon a mondaton, ami után feljelenthet számtalan nőszervezet szexizmus vádjával, folytatom a sztorit… Feltűnt egy biztonsági őr, és mellénk állt. Majd fél óra múlva távozott. Levette, hogy nem tolvajok vagyunk, hanem megfontoltak.

A gyerek valamennyi labdát hosszan pattogtatta, először egyenként, aztán kettesével. Összevetette az egyes labdák tulajdonságait. Némelyiket vezette a sorok között, a vásárlók szétrebbentek, elugráltak, ahogy az illendő. Egyre szűkült a kör. Aztán maradt négy labda. Itt már nekem is részt kellett vennem a tesztelésben. Együtt vezettük a labdát! Nekem a sportcipők sora jutott. Sportolni vágyó vásárlók kapkodták a lábukat, nehogy elrontsák a tesztünk eredményét. És miután senki sem emlegette idős édesanyámat, végtelenül boldog voltam.

focilabda.jpg

Két óra múlva megszületett a győztes. Egy csodaszép, égszínkék labda, rajta „Brazil” felirattal. Nehezen fogant meg ez a labda, de most már a miénk. Azóta minden nap focizni szeretne a gyermek. Lelkesen megyek, ha vele vagyok. Nagyon jó! A fiam kizárólag kapásból szereti rúgni a labdát. Tehetséges! Komolyan mondom! Imádom… De mindenféle rossz helyzetben is bevállalja a kapáslövést, és akkor hosszan lehet szaladni a labda után, gödrökben kujtorogni, patakból horgászni.

Tudod mennyire jó és spontán mozgásforma ez? Nagyon egészséges! Nincs nagy hajtás, nincs nagy megterhelés. Viszont a kaland adott.

A mai ember mindent azonnal akar. Évekig nem mozog egy kanyit sem, aztán egyből halomra akarja terhelni magát. Majd írok neked a következményekről.

Inkább egy sztorival fejezem be, amit tegnap hallottam. Merthogy pozitív vagyok. Indult a Balaton átúszáson egy középkorú úr. Közepesen készült fel a megmérettetésre, de megfelelő adag önbizalommal rendelkezett. Mikor már egy órája letelt a megadott versenyidő, és az úriember még mindig a tó közepén nyomult szinte egy helyben, körbevették hajóikkal a sörre vágyó szervezők. Megpróbálták az urat kicsalni a vízből, de ő jól érezte magát. Aztán végül sikerült meggyőzni, és ekkor jött a meglepetés. Valahol olvasta ez a tudományos úriember, hogy be kell kenni magunkat a kihűlés megelőzésére. Ezt ő meg is tette. De valami jegesmedve zsírral vagy hasonlóval, ami után képtelen megragadni őt. Ahányszor megfogták, mindig kicsusszant a kezekből. Hosszan töprengtek, majd hoztak egy halászhálót, és az úriembert egyszerűen kimerték a vízből. Ott lettem volna, komolyan mondom…

 

Szólj hozzá!

Címkék: mozgás

A bejegyzés trackback címe:

https://paroskintorna.blog.hu/api/trackback/id/tr395890348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása