HTML

Páros Kintorna

Ez egy egészségblog. Mi ketten - Balázsy Panna és Gellért Gábor - eldöntöttük, hogy rendbe rakjuk magunkat testileg-lelkileg. És megmutatjuk, hogy ez kortól és állapottól függetlenül lehetséges.

 

mozgás   étkezés   helyreállítás   hagyományos   alter   más

Én, és a paleolit életmód

2014.03.01. 15:55 :: GGazigazi

Akkor most elmondom a kapcsolatom a paleolit kultúrával… A paleolit étrendet sokra tartom, és sokat fogytam vele. De… nem igazán nekem való. Túl sok a nehezen elérhető alapanyag. Túl sok a számomra nehezen elkészíthető étel. Ami készen megvehető, az meg kissé borsos a tárcámnak.

Voltam annyira ügyes, hogy kora nyáron kezdtem el. Egymás után jöttek a friss gyümölcsök, zöldségek. A friss ízek boldoggá tesznek, és kicsordul a könnyem az első igazán finom cseresznyétől, az első szabadföldi epertől. Mondjuk az üvegházitól is, csak a csalódottságtól… Hogy mennyire utálom a lehalkított ízeket!

Kinga is támogatott, szerzett paleo recepteket, és készített néhány finom fogást. Meg is hatódtam. De azért sokszor csak „egyszerűen” paleóskodtam. Vagyis ettem a gyümölcsöket, zöldségeket, a húsokat és a salátákat. Bele lehet fáradni. Nekem legalábbis sikerült.

Azt gondolom, hogy annak való a paleo életmód, ahol a családban valakinek baromi sok ideje van arra, hogy az étkezéseket változatossá tegye. Egy másik valaki meg pakolja tele a zsebét pénzmaggal, hogy ezt meg is tehesse.

paleo2.jpg

Összefoglalva: szeretem ezt az életmódot, de nekem nehezen megoldható. Azt érzem, hogy rengeteg jó van benne, de a hibapontjai is számosak. És mindig, mindenre van magyarázat, a hívek és az ellenzők oldalán is. Nehéz az ősételekkel példálózni, amikor semmit sem tudunk ezekről. Az összetételükről még kevesebbet. De biztos elég tartalmasak voltak. És nem láttak műtrágyát sem.

Még a honfoglalásról készített metszeteken sem azok az állatok szerepelnek, akikkel Árpád megérkezhetett. Ezek a képek több száz évvel később készültek, a festő – aki valószínűleg sosem járt a Kárpát-medencében – kiballagott az első faluba, és halhatatlanná tette, az első útjába kerülő német malacot, meg kecskét. Ilyeneket viszont szegény ősmagyarok nem láttak soha. Vagy a fene tudja.

Kivesszük az étrendből a rizst, az nem ősi étel, pedig elég régi népek fogyasztják sok ezer éve. Viszont elmondjuk, hogy náluk is csökken a fogyasztása. Ez nyilván igaz, de hogy bizonyíték lenne, és attól élne a sok japán sokáig, mert egyre kevesebb rizst tol a szervezetébe, azt tagadnám.

Az ellenzői azt mondják, hogy a paleósoknak majd jönnek a hiánybetegségek, csak még nem telt el annyi idő, hogy megjelenjenek. Ez is elképzelhető! Egyik oldalon sincs bizonyíték.

Nem akarok már paleo lenni. Az én életvitelemmel nem életszerű. De egészséges akarok lenni a saját életemben. És tudom, hogy ez lehetséges! Ez egy hosszú eszmefuttatás… majd folytatom! 

Szólj hozzá!

Címkék: étkezés

A bejegyzés trackback címe:

https://paroskintorna.blog.hu/api/trackback/id/tr235838452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása