HTML

Páros Kintorna

Ez egy egészségblog. Mi ketten - Balázsy Panna és Gellért Gábor - eldöntöttük, hogy rendbe rakjuk magunkat testileg-lelkileg. És megmutatjuk, hogy ez kortól és állapottól függetlenül lehetséges.

 

mozgás   étkezés   helyreállítás   hagyományos   alter   más

Néha túl sok a karika!

2014.10.26. 08:17 :: GGazigazi

Kedves Panna! A kérdésedet komolyan véve utánajártam a besorolásoknak. A hat éven aluliaknak nem ajánlott azt jelenti, hogy az ide besoroltak nem tartalmaznak olyan mértékben félelmet és támadó indulatot keltő jelenetet, amelyet a 6-12 év közötti gyermek még nem képes feldolgozni. Nem közvetítenek olyan magatartásmintát, amelyen keresztül az erőszak kritika nélkül jelenik meg, és az adott korosztály nem képes fikcióként értelmezni. Vagy kifejezetten a 6-12 éves gyermekek számára készültek, ezért számukra érthetőek. Ha jól érzékeltem az általad említett filmek nem erőszakosak. Áttűnik a színen néhány csupasz nemi jelleg, a szülők ölik egymást és szó esik egymás megcsalásáról. A karika besorolás szerint ezek beleférnek a kategóriába.

doboztrollok.jpg

Én a „Doboztrollok” című animációra vittem el 7 éves fiamat. Már elsőre is tetszett a képi világa, örültem, hogy a gyerek miatt lehetőségem akadt, hogy legálisan megnézhessem. Irány a pénztár! A pénztárosnő kérdése: „A gyereknek van már diákigazolványa?” Hát nincs. A gyerek elsős, még nem kapott ilyet. Időbe telik, amíg az irat átküzdi magát az államigazgatási eljáráson. „Akkor csak teljes áru jegyet tudok adni.” Esetleg mi lenne, ha gyerekjegyet adna neki? Biztosan látja, hogy akivel vagyok, az jóval kisebb nálam, és van egy kis csokimáz az alsóajkán. „Nos, gyerekjegyet nem tudok adni! 12-es besorolású a film! Nagyon sajnálom!” Hát ennyit a besorolásról. Először is nem értem, miért kapott a film 12-es karikát. Érdekes, izgalmas animáció. Nem hiszem, hogy bármelyik gyerek komolyan veheti, amit lát, és attól retteghet. Vagy nem jobban, mint bármelyik másik animációtól, amiben van egy gonosz valaki. Mindegyik gyerekfilmben van egy gonosz valaki! Legalább egy gonosz házmester…

doraswiper.jpg

Na jó, a Dóra, a felfedezőben nincs igazi gonosz. Csak a róka, aki lopkod. De ha azt kiabálod háromszor, hogy „Swiper, ne lopkodj!”, azt sem teszi. Viszont azt mondja, hogy „Ó, a fenébe!” Basszuskulcs! 12-es karikát neki. Ráadásul a Dórának akkora a feje… Biztosan ezzel tanítják a gyerekeket arra, hogy tágul a világegyetem. Megint elkalandoztam...

Tehát: nem érthető a 12-es karika. Viszont ha van, nem kéne a gyerekeknek jegyet adni 12-ig. Mondjuk ezzel a mozi szügyön szúrja magát! Nem sok 12 éven felüli ül be a Doboztrollokra. Tehát jön a legjobb megoldás! Egyik oldalon kijátsszuk az értelmetlen rendelkezést, és beengedjük a gyerekeket. De ha már így alakult, levesszük az apukákat, anyukákat. Nem tehetünk mást, a törvények nem engedik… Furcsa értelmezés, nem?

lavina.jpg

Viszont ha már mozizunk, ajánlok egy igazi jót! Az olyan filmeket kedvelem, amelyek nem múlnak el rögtön, amikor az ember a stáblista alatt kibotorkál a teremből. A Lavina ilyen! Valahogy úgy alakult, hogy amikor beültem a terembe, semmit sem tudtam a filmről. Pedig utána szoktam olvasni. A család elmegy síelni, papa, mama, gyerekek! Síelnek, síelnek, kiülnek a teraszra gőzgombócot enni. És akkor elindul a lavina. És csak jön, és jön… Először mindenki gyönyörködik, aztán elbizonytalanodik, majd végül sikít. A kamera elveszti a látását. Mindenütt hó… Aztán lassan oszlik a köd, és kiderül, hogy csak némi porhó jutott el a teraszig. A lavinát elterelték. És itt kezdődik a film!

Egy nagyon érdekes életszituációval. Nem is mondom el. Mindenkinek, aki még nem látta, javaslom, ne olvassa el az alapkonfliktust. Úgy az igazi. Egy intelem… Aki katasztrófafilmre vágyik, ne üljön be! Akinek még nem volt komoly, hosszabb párkapcsolata, gondolja meg! Ezt most csak azért vetettem fel, mert amikor én néztem, beült egy tinicsapat, meg egy fiatal pár, és végigröhögték kínjukban az egész filmet. Amikor éppen nem csapkodtak idegességükben. Nem értették a konfliktus lényegét. Meg is értem! Mondjuk örültem volna, ha kimennek, és nem zavarnak engem, és néhány hozzám hasonlóan tapasztalt, egyre barázdáltabb arcú nézőt. Na de majd erre visszatérek! Van kedvem erről a filmről beszélni!

Szólj hozzá!

Címkék: mozi egészség lélek

A bejegyzés trackback címe:

https://paroskintorna.blog.hu/api/trackback/id/tr806833429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása