HTML

Páros Kintorna

Ez egy egészségblog. Mi ketten - Balázsy Panna és Gellért Gábor - eldöntöttük, hogy rendbe rakjuk magunkat testileg-lelkileg. És megmutatjuk, hogy ez kortól és állapottól függetlenül lehetséges.

 

mozgás   étkezés   helyreállítás   hagyományos   alter   más

Na ilyen egy paleo reggel!

2014.09.23. 11:39 :: GGazigazi

Nagyon szeretnék az univerzum egészséges részéhez tartozni. De még kicsit kéretem magam. Mesélj sokat az ayurvédáról, és meggondolom, csatlakozom-e hozzád. Addig is elmesélem, hogy miként ettem paleo reggelit.

Az úgy volt, hogy Veszprémből jöttem haza hétfőn korán. Ott még kapkodás, pakolás, gyermek iskolánál való kirakása, a reggel és a reggeli csonkának bizonyult. Olyan volt, amilyenre a szakkönyvek azt írják, egy kövér hibapont. Kirohantam, megmostam egy almát, hozzáharaptam két vágás kemény sajtot, állva betol, aztán iszkiri.

A Déliben leszálltam a vonatról, és azt éreztem, mintha még mindig a vonaton utaznék. A gyomrom úgy korgott, mint amikor a sínek és talpfák álmosító ütemet adnak a fáradt utasnak. Berobogtam a Fény utcai piacra, és máris ott volt egy paleo üzlet.

üzlet.jpg

Pont ilyen. Körülnéztem. Mindenütt sütik. Nagyon ínycsiklandó sütik. Csak az a baj, hogy én reggelire nem bírok édeset enni. Kell valami sós! Különben depressziósan tengetem az egész napom.

DSC_1334.jpg

Ilyenek! Nagyon kemény! A hely tulajdonosa, Anna kedves volt. Mondta, hogy ha nem hétfő lenne, ehetnék finom salátákat, majonézeseket. Természetesen olívaolajjal készülteket. De most még nincs. Sebaj, felkarikáz nekem egy adag kolbászt (tartósítószer nuku), hozzáad egy paleo zsemlét, és máris kész a reggelim. Kértem még egy jó kókusztejes cappuccinót, és máris ehettem.

reggelim.jpg

Így nézett ki. Vagyis szerintem nagyon jól.  Aztán kérdezősködtem. A süteményekben mandula- és kókuszliszt, erithrit vagy kókuszvirágcukor adja a hagyományos ízeket, a tésztákban szezámmag-, lenmag- vagy tápiókaliszt található. És jól néz ki. Csak baromi drága!

kenyér_1.jpg

A  paleolit étrend egyelőre nagyon messze van a pénztárcabarátságtól. Bejött egy hölgy, kérdezősködött, aztán az árak hallatán szomorkodva kifordult az üzletből. Egy paleo zsemléért 300 forintot fizettem. A kolbászért is olyasmit. A kávé is hasonlóba került, bár az máshol is ennyi, semmi különös. Összességében ezer forint körüli összegért ettem, talán száz-százötvennel többért. Mondjuk ez nem több, mintha bementem volna egy gyorsétterembe. Vagy egy fullos szendvicsért egy kávéval valahová.

lisztek.jpg

Összefoglalva: az ízek finomak, az árak bitangok, én viszont jól éreztem magam. Már csak el kell döntenem, mi a fontos számomra. És mit engedhetek meg magamnak. Na, jöhet valami ayurvédás gondolat…

Szólj hozzá!

Címkék: táplálkozás egészség paleolit paleolit étterem

A bejegyzés trackback címe:

https://paroskintorna.blog.hu/api/trackback/id/tr466723737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása