HTML

Páros Kintorna

Ez egy egészségblog. Mi ketten - Balázsy Panna és Gellért Gábor - eldöntöttük, hogy rendbe rakjuk magunkat testileg-lelkileg. És megmutatjuk, hogy ez kortól és állapottól függetlenül lehetséges.

 

mozgás   étkezés   helyreállítás   hagyományos   alter   más

Hát akkor most csavarjunk egyet a paleón…

2015.01.07. 13:59 :: GGazigazi

Néha annyira lehet szeretni a telet. A jégvirágokat, a befagyott festői tavakat, a vakító, tiszta napsütést, a ropogó havat. Ezek közül most éppen egyik sem működik. Sötét van, pedig vár rám még a délutánból néhány óra. A havat nem tudom csodálni, mert a szemembe hordja a süvítő szél. A ritkás jégbordák a cipőm alá szemtelenednek. És én csak kullogok kelletlenül valahol Budaörsön, ahol találkozom Benkő Évával. Egy eredetileg szemész-, majd neurológus, később akupunktúrás doktornővel, aki magáévá tette, majd a saját képére alakította a paleolit elveket.  Csöngetek. Az ajtó kitárul. Bent meleg. A doktornő mosolyog. Kérek teát? Persze, hogy kérek! Tulajdonképpen szeretem a telet.

benkoeva_1.jpg

Kaphatok egy rövid pályaképet?

A Semmelweis Orvostudományi Egyetemen végeztem Budapesten. Aztán szemészeten dolgoztam, szemészetből is szakvizsgáztam. Később jött öt év neurológia. Majd gyógyszercéges munka szív- és érrendszeri gyógyszerekkel. Lélekölően jó pénzt hozott, miközben a szakma minden árnyoldalát egyszerre kaptam meg. Az első hétvégén bőgve mentem haza.

Nem állnak messze magától a nagy váltások…

Vannak olyan emberek, akiknek egy szakma kitölti az életét. Én mindig sok mindennel foglalkozom. Az akupunktúra felé például úgy vezetett az út, hogy hamar felismertem, a betegségeknek más okai vannak, mint amiket az egyetemen tanítanak. Nem vizsgáljuk a kialakulásuk hátterét. Nagy energia befektetéssel minimális eredményeket érünk el. A gyógyszereinkkel a kialakult betegségek nyomába eredünk. „Tessék ezt bevenni, és minden jó lesz.” Aztán vagy jó lesz, vagy nem. Vagy meggyógyulunk, vagy csak úgy tűnik, hogy meggyógyultunk. De hogy mi miért történt, nem nézzük meg.  Amikor otthagytam a gyógyszercéget megkérdeztem magamtól: ha enyém lenne a világ összes pénze és ideje, mivel foglalkoznék? Titkon azt mondtam, hogy kézrátétellel gyógyítanék, mert az nekem megy.

Reiki? Pránanadi?                    

Agykontroll. De akkor rövid úton elvennék a diplomámat, azt meg nem adom. Beleöltem egy csomó évet abba, hogy legyen. Kitaláltam a biorezonanciát magamnak. Az egy olyan módszer, amiben tudok hinni, de bele van iktatva egy műszer. És ettől a páciensek hitrendszerébe is belefér. Így kerültem a Yamamoto Intézetbe, Hegyi Gabriella doktornőhöz. Elmondtam neki, mit szeretnék. Mondta, „jól van Éva, de ahhoz, hogy ezt jól csináld, kell az akupunktúra. Három nap múlva indul a két éves képzés. Gyere!” Mondtam… jó.

Jut eszembe… mostanában jelent meg egy cikk az indexen egy szegedi biológus professzor tollából, miszerint az akupunktúra áltudomány, nem működik…

Aznap, amikor megjelent, 6-7 betegem is átküldte a cikket. Nézze, az orvosi egyetem az egyik legfeudálisabb, legrigidebb hierarchikus rendszer. Befogadta az akupunktúrás módszert. Ezek után miről beszélünk? A szegedi professzor végezze el a két éves posztgraduális képzést, és utána beszélgessünk. Ő egy biológus. Beteget akkor lát, amikor a váróban ül. Sok jó szándék van benne, jobbító szándék, de van egy csomó tudatlanságból eredő korlát is. És információ hiányában fogalmaz meg szakmai véleményt. Csak sajnos ehhez nincs kompetenciája.

Egyébként én sem akartam akupunktőr lenni. Nem is hittem el, hogy működik. Aztán menet közben egy másik két éves képzést is elvégeztem akupunktúrából, mert olyan dolgokat mondtak, amik intellektuálisan izgattak.

Elkezdtünk gyakorlatra járni. Nem akartam, hogy megszúrjanak. Mindig úgy lavíroztam, hogy kimaradjak a szórásból. De a gyakorlatvezető kifigyelte. „Jól van gyerekek, aki nem hagyja magát megszúrni, ki van rúgva!” Elgondolkodtam azon, hogy menjek, vagy leküzdjem a tűfóbiámat. Az első lazító pontok megszúrása fantasztikus élmény volt. Olyan, mintha a mellkasomban ott lenne a végeláthatatlan préri, és kiengedték volna a vadlovakat. Felszabadulás élmény! Úgyhogy végig maradtam. Aztán végeztem, de még mindig nem hittem az egészben. Csak azt hiszem el, amit megtapasztalok.

De ezt megtapasztalta…

Csak 1 élmény volt. Nehéz engem meggyőzni. Elvégeztem a kétszer két évet. És elgondolkodtam, mi legyen. „Na jó, óvatos duhaj vagyok, biztosra megyek.” Elmegyek egy fitnesz klubba dolgozni, ott nagyot bukni nem lehet. Az étrendtől, amit elmondok, mindenki fogyni fog. Az esetleges akupunktúrás kudarcaimat simán elfedi. De aztán láttam, hogy a nők gyorsabban fogynak, mint amit a fogyókúra indokolna. Emellett olyan krónikus, több éve tartó panaszok szűntek meg néhány kezelés után, hogy nem hittem el. Huszonöt éves páciens, másfél éve tartó mindennapos fejfájással. A neurológián minden vizsgálatot megcsináltak, semmi. Az első kezelés után elmúlt a fejfájása, és többet nem jött vissza. Nyilván ez extrém nagy siker, nem mindennapos, de azért vállat rándítani sem lehet rá. Vagy valakinek olyan mellkasi szorítás érzete volt, amely gyakran halálra ijesztette, és amellyel az összes kardiológiai vizsgálaton átesett. Mondtam neki, hogy feküdjön hasra, ha ez csak egy energetikai blokk, akkor az akupunktúra hatására megszűnik. És megszűnt.

De aztán a fitneszt eluntam, és bevallom a csajokból is elegem lett. „Innen egy centi, még onnan egy centi”. Már nem dobott fel… Az inzulinrezisztenciásokkal kezdtem el foglalkozni. Aztán bejött a meddőség. És utána megérkezett a paleolit étrend.

Milyen módon kopogtatott az ajtaján?

Az egyik páciensem révén. Sokat kínlódtunk, nem mozdult a súlya. Abbahagytuk a kezelést. Elkezdett paleózni, és leugrott róla 10 kiló. Felrántottam a szemöldököm. Tudnom kell, hogy ez micsoda. Elkezdtem követni Szendi Gábor oldalát. Aztán volt egy PCOS (policisztás ovárium szindróma, amely cisztákat és meddőséget okoz) betegem, aki szerencsémre élsportoló volt. Eljutottunk valameddig. Mondtam neki, hogy kezdjen el paleózni. Egyáltalán nem akarta. Akkor javasoltam, menjen el diétás oktatásra, és gyakorolja. Tudtam, hogy az a típus, akinél rosszabb lesz. Elment, hízott három kilót. Visszajött és elkezdte a paleót. És mivel élsportoló volt, ezért a következő naptól kezdve fegyelmezetten azt csinálta, amit kell.

28 éves volt, és a PCOS miatt még soha nem menstruált. Másfél hónap után megjött az első vérzése. Az első nő volt, akit láttam ilyesminek örülni. Az egyik petefészke zsúfolt volt cisztákkal. 50 nap múlva már csak a kéreg alatt maradt gyöngysorszerűen néhány. A másik petefészke teljesen tünetmentes lett.

Ön is paleózik?

Természetesen.

Hagyományos vagy ketogén diétát követ?

Egyiket sem. De mindkettőt felhasználom. Csavarjunk egyet a dolgon. Egy szerkezeti vázat vázoljunk fel, ami szerint az ember működik. Egy ritmus szerint. Látom a fején, hogy azt akarja mondani, hogy ez is mindenkinél más. De egyezzünk meg abban, hogy az emberi test nappal aktív, éjjel meg pihen. Azért ez egy elfogadható alap! A napot két szakaszra választjuk. A passzív szakaszban tehermentesítjük a májat.

A máj általában mindenkinél elég rossz állapotban van. A kínai orvoslás szerint a máj feladatai közé nemcsak az elfogyasztott étel és ital feldolgozása és méregtelenítése tartozik, hanem a bejövő érzelmeknek, intellektuális inputnak is. Tehát fizikai, érzelmi és intellektuális emésztés, méregtelenítés történik a testben. És sokkal több minden zúdul az emberre, mint amit fel tud dolgozni. Ráadásul minden ember más. Van, aki gyorsan dolgoz fel, van, aki rágódik. De aki gyorsan dolgoz fel, az is túl van terhelve. Étellel, itallal, érzelmekkel, intellektuális információkkal. És akkor a stresszről még nem is beszéltünk, ami a helyzetet súlyosbítja. A máj túlterhelt. Ezzel foglalkozni kell.

De hogy hogyan, azt csak holnap tudjátok meg kedves olvasók. Addig is mindenkinek egészséget, boldog új évet kívánok!

1 komment

Címkék: táplálkozás egészség lélek fogyókúra inzulin életmódváltás akupunktúra paleolit ketogén

A bejegyzés trackback címe:

https://paroskintorna.blog.hu/api/trackback/id/tr177050365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Munyi cica 2015.01.28. 07:52:34

Helló!

Ennek a beszélgetésnek van folytatása? (máj túlterhelése).
Másik: a szemész doktornőt meg lehetne kérdezni, hogy a zöldhályog okozta magas szemnyomást vajon milyen étrenddel lehet kordában tartani? Sima paleo, vagy ketogén, milyen kompromisszum fér bele, ill. van-e tapasztalata?
süti beállítások módosítása